تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

حواشی از تراموای اهدایی چین | تشکری هاشمی: احداث تراموا در تهران مصوبه شورای شهر را ندارد

شورای عالی ترافیک مجوز احداث تراموا در تهران را داده است؛ معاون شهردار تهران می‌گوید: تا یک ماه دیگر تراموا به پایتخت می‌آید و این در حالی است که تشکری هاشمی اعلام کرد که احداث آن در تهران در مصوبه شورای شهر نیامده است.

تراموا

رویداد۲۴ فارس نوشت: احداث تراموا در تهران مصوبه شورای شهر را ندارد، این را عضو شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی می‌گوید. معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی با بیان اینکه «یک رام تراموای اهدایی چین در شهریور وارد تهران می‌شود» می‌گوید که نمونه تست را وارد می‌کنیم تا «نظر دوستان در شورای شهر را اخذ کنیم.»

بهمن سال گذشته شورای عالی ترافیک مجوز احداث ۲ خط تراموا در تهران را داد. قرار است اولین تراموای چرخ‌لاستیکی اهدایی چین در محور میدان امام حسین (ع) تا پایانه شرق راه‌اندازی شود و در صورت موفقیت طرح توسعه یابد. 


بیشتر بخوانید: احضار زاکانی به شورای شهر تهران | چمران: تراموا هنوز برای ما جدی نیست

انتقاد شورای شهر تهران از اداره پایتخت | تغییرات در شهرداری تهران در راه است


تراموا در بسیاری از کشور‌ها جزو سیستم حمل و نقل تزیینی است، اما بزرگ‌ترین شبکه تراموا در تمام دنیا در شهر «ملبورن» استرالیا قرار گرفته و دومین وسیله حمل و نقل عمومی به حساب می‌آید.

کارشناس مسایل ترافیکی محمدرضا قندی می‌گوید که بهتر است «به جای تراموا در تهران مترو توسعه یابد» چرا که زیرساخت‌های آن فراهم است. در مقابل کارشناس مسایل شهری حمید آقاجانیان با بیان اینکه ایمنی تراموا به خصوص در مواقع حریق نسبت به مترو بالاتر است، می‌گوید که «هزینه ساخت تراموا یک پنجم مترو است و عمر واگن‌های آن هم بالاتر است.»

کارشناسان معتقدند که باید برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران طرح جامع ترافیک اجرایی شود. همچنین باید سیستم حمل و نقل پاک وارد پایتخت شود تا بتوان آلودگی هوا را که سالانه جان بیش از ۴ هزار تهرانی را می‌گیرد تا حدودی برطرف کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر تهران
نظرات شما